Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Aanmelden voor kalibratie en onderhoud

Als u uw toestel wilt laten kalibreren, onderhouden of repareren, kunt u zich aanmelden. EURO-INDEX doet de rest. 

Aanmelden kan op drie manieren:
1. Breng uw meetinstrument(en) binnen aan onze servicebalie;
2. Maak gebruik van onze afhaalservice
3. Stuur uw meetinstrumenten veilig verpakt met deze begeleidende brief per post op naar:

          EURO-INDEX
          t.a.v. Technische Dienst 
          Leuvensesteenweg 607
          1930 Zaventem

Eens de kalibratie of het onderhoud voltooid zijn, wordt u per mail of telefoon verwittigd dat uw toestel klaar is. Na akkoord over de betaling kunt u uw toestel ophalen, of het franco en verzekerd aan u laten terugbezorgen. 

Heeft u een oproepingsmail ontvangen? 

Als uw instrument is voorzien van een KWS®, OmniumKWS, KWSe of EUROcal® serviceformule, wordt u via mail opgeroepen wanneer het einde van de herkalibratietermijn nadert. U moet zich dan aanmelden voor periodiek onderhoud en kalibratie van uw toestel aan het vast tarief op een van de bovenstaande manieren.

Wat als de herkalibratietermijn is overschreden?
Als u uw toestel niet tijdig binnenbrengt voor onderhoud, komt de vaste KWS-prijs te vervallen. Daardoor zult u het toestel opnieuw moeten laten registreren, met bijhorende registratiekosten en een nieuwe, actuele KWS-prijs. Bij KWSe en OmniumKWS vervalt de 7-jarige garantie op het instrument.

Tip: Zorg dus dat u uw toestellen altijd op tijd binnenbrengt voor kalibratie of onderhoud!

Geen oproepingsmail ontvangen, maar toch een toestel laten servicen? 

Ook als u geen oproepingsmail heeft ontvangen kunt u uw toestel laten kalibreren. Daarvoor meldt u zich best aan op een van de drie bovenstaande manieren.

EURO-INDEX kan vrijwel alle merken kalibreren. Onderhoud en reparatie van instrumenten doen we voor het merendeel van de merken die we vertegenwoordigen. Daarvoor zijn namelijk juiste informatie en originele onderdelen nodig. 

Overzicht van onze kalibratiemogelijkheden en bijhorende grootheden
Overzicht van de merken die we vertegenwoordigen

Heeft u vragen over de service van uw toestel? Neem contact met ons op!

Hoe lang moet u uw toestel missen?

Hoe lang u uw toestel moet missen, hangt af van meerdere factoren, zoals de service, het type toestel, de wachttijd op onderdelen, het proces en de huidige drukte in het kalibratielabo. We streven naar een serviceperiode van vijf werkdagen. 

In ieder geval moet het toestel eerst acclimatiseren. Daarna volgen het voorkalibreren, het onderhoud, de nakalibratie en het afhandelen van de administratie. 

U zult worden gecontacteerd wanneer uw toestel klaar is. 

Volg de status van uw toestel via MijnKWS.